Kort maar krachtig: waar ben ik precies?

30 januari 2018 - Antigua, Guatemala

Dag 120: 30 januari, 2018

Tijd voor een update. Er is veel tijd verstreken en er zijn weer enorm veel herinneringen bijgekomen. Waar zal ik beginnen? Ik begin bij vandaag; de rest komt later!

Het leek mij makkelijker om mijn reis bij te houden met een laptop bij de hand. Truth is, mijn laptop heeft er niets mee te maken. Soms ben ik gewoon lui en wil ik even helemaal nergens aan beginnen. Al moet ik eerlijk toegeven, nu ik lekker vertrouwt aan het tikken ben op mijn Macbookie, is dit toch wel een uitkomst <3.

Zojuist ben ik gearriveerd in Antigua, een toeristische stad in Guatemala omringt met vulkanen. Het is hier ±15 graden, lange broek- en jassenweer. Het voelt verdacht vertrouwt deze kou, misschien mis ik de winter toch wat meer dan ik wil toegeven. Of het is de tergende hitte van 38 graden in Léon, Nicaragua, dat ik echt niet langer trok! Ik vertrok om 2 uur s ‘nachts uit Nicaragua met een shuttle naar Antigua. Het zou 15 uur duren, maar door enorme file deden we er maar liefst 19 uur over. No worries, ik heb de tijd. Het viel ook erg mee omdat de shuttle niet vol zat en ik heerlijk met de beentjes gestrekt heb kunnen tukken. Mensen vragen zich af; waarom ga je niet gewoon vliegen. Tja $50 of $200 maakt een groot verschil in het leven van een backpacker.

Anyways, morgen ga ik naar school! Ik heb mailcontact gehad met een school hier en morgen ga ik langs om mijn lesplan en onderdak te regelen. Ik ga waarschijnlijk 4 uur per dag privéles Spaans volgen, voor in ieder geval 2 weken. Daarnaast ga ik overnachten in een homestay, wat wil zeggen dat ik bij een Spaanse familie kom in te wonen. Dit versnelt hopelijk mijn leerproces, plus, hoe gaaf is zo’n ervaring! Ik heb onbeschrijfelijk veel zin om te beginnen met mijn Spaanse lessen. Ik ben op een punt aangekomen dat ik gesprekken vrijwel helemaal kan volgen, maar nog steeds niet mee kan praten. Heel veel zin om hier verandering in te brengen! Daarbij ben ik enorm enthousiast over de keuze om mijn lessen hier in Antigua te volgen in plaats van in Léon. Ik heb in de paar uurtjes dat ik hier ben gemerkt dat de stad een aangename sfeer heeft. Verder is het een prachtig, knus stadje met veel activiteiten, zoals vulkanen, heb ik me laten vertellen. Top!

Ik hou het zoals ik al zei kort. Om toch op de hoogte te zijn van mijn route kan je altijd de kaart op mijn pagina checken. Hier staan al mij stops in verschillende landen wel up-to-date.

Groetjes en tot snel!

1. Alice: