Where it all starts

3 oktober 2017 - La Paz, Bolivia

Dag 1: 3 okt, La Paz.

" Veilig aangekomen. Yes! De laatste vlucht, van Miami naar La Paz, ging verrassend voortvloeiend. Geen vertraging (eindelijk), een lege stoel tussen Rommie en mij in, heerlijk kunnen tukken en onze bagage was er direct.

Erg fijn dat we al een taxi hadden gefixt. Javier werkt voor het hostel en verstaat geen Engels. Met mijn beperkte Spaans kon ik toch nog een gesprekje met de beste man voeren. Zo hadden we het over de berg die we zagen liggen om La Paz heen, welke de tweede hoogste is van Bolivia. Ook dat La Paz vaak verward wordt als hoofdstad, maar eigenlijk is dat Sucre.

Niet alle vluchten van de maar liefst 25-uur durende tocht gingen zo smooth. In Amsterdam was Schiphol overvol en hadden we uiteindelijk vertraging. De aansluiting in Londen hebben we toen bijna gemist. Mega geluk dat we hadden, werden we door iemand in de rij naar voren gehaald en konden we meteen door de douane. Toen hadden we precies een kwartier voor vertrek en de gate was nog 13 minuten verwijderd, zagen we staan. Hmm.. juist: Rennen! Buitenadem net de gate gehaald, waar Rommie eerst nog door een steekproef een extra controle door moest ( gelukkig hadden we onze drugs goed verstopt ;) ). Uiteindelijk zaten we en konden we vertrekken. Een behoorlijke saaie vlucht naar Miami, we zaten niet naast elkaar en ik kon niet slapen. In Miami dacht ik dat ik mn creditcard geblokkeerd had want mn pincode klopte niet meer. Even ING alarmcentrale gebeld, haha. Nog een uurtje kunnen tukken op de grond bij de gate en toen de laatste vlucht in, naar La Paz!

Vandaag in La Paz hebben we het een beetje zwaar. Heel warm, maar toch ook erg koud. We werden wakker met het gevoel van een knallende kater (aan die ene rode wijn in het vliegtuig zal het niet gelegen hebben). En het is geen fabeltje; na 3 trappen lig je écht even op de grond bij te komen. Gelukkig is er een lift!

Allebei maar een hoogte pilletje genomen dus. Ondanks dit, ben ik zojuist even buiten voor het hostel op de stoep in de zon gaan zitten. Mensen observeren en genieten van de buitenlucht. Zo simpel, maar zo lekker. Met dit soort momenten ervaar je puur geluk. Ook vanuit het hostel hebben we uitzicht, wauw.. Wat fantastisch! Ik voel me erg gelukkig :)! "